خرید و فروش پیگمنت قرمز ۵۷:۱

پیگمنت 57:1
محصولات

آشنایی با رنگدانه قرمز 57:1

پیگمنت 57:1  با نام‌های متفاوتی شناخته می‌شود که معروف‌ترین آن‌ها تونر 4B (4B Toner ) است. این پیگمنت ساختاری بر مبنای نمک کلسیم دارد و جزو پرمصرف‌ترین پیگمنت های آلی محسوب می‌شود. همین مصرف زیاد باعث تولید و همچنین خرید و فروش پیگمنت قرمز 57:1 گسترده‌ی آن در دنیا شده است. یکی از کاربردهای اصلی این پیگمنت در صنعت چاپ است، چرا که شید رنگی آن به رنگ ارغوانی (magenta) نزدیک است.

خرید و فروش پیگمنت قرمز 57:1

رنگدانه قرمز 57:1 شید رنگی کامل ( سمت چپ ) و شید رنگی تینت شده با تیتان ( سمت راست)

رنگدانه قرمز 57:1 در صنعت چاپ

پیگمنت 57:1 یکی از پیگمنت هایی است که قدرت رنگ دهی بالایی دارد. مقاومت نوری این پیگمنت  نسبتاً خوب است و درجه آن معمولاً بین 4 الی 5 بر حسب مقیاس نوری آبی ( blue scale ) است ( البته باید توجه داشت، این مقاومت نوری باعث محدودیت خرید و فروش پیگمنت قرمز 57:1 در برخی از صنایع شده است) مقاومت این پیگمنت در برابر اکثر حلال‌های آلی بالا است اما پیگمنت 57:1 مقاومت کمی در برابر اسید  قلیا و صابون دارد. این رنگدانه به پوشش‌های شفاف نیز حساس است. با توجه به این حساسیت‌های رنگدانه 57:1 ، زمانی که بخواهند مقاومت نهایی در برابر این محیط‌ها بالا باشد، از رنگدانه‌ای که شید رنگی آن به پیگمنت 57:1 نزدیک باشد، استفاده می‌کنند. بهترین گزینه در این شرایط استفاده پیگمنت قرمز Naphtol As یا همان قرمز 184 است. این کار باعث می‌شود که مقاومت نوری چاپ افزایش یابد. رنگدانه قرمز 57:1 مقاومتی دمایی نسبتاً خوبی دارند. این پیگمنت ها می‌توانند به مدت 10 دقیقه دمای 180 درجه سانتی‌گراد و به مدت 30 دقیقه دمای 160 درجه سانتی‌گراد را تحمل نمایند.

گریدهای رزین دار

امروزه گریدهای رزین دار این پیگمنت نیز تولید و در نتیجه شاهد خرید و فروش پیگمنت قرمز 57:1  رزین دار شده نیز هستیم. این کار باعث افزایش و بهبود خواص این پیگمنت می‌شود. با توجه به نوع  فرآیند مصرفی معمول این رنگدانه ، رزین مصرفی برای این منظور معمولا  کلسیم فلزی رزین دار است. البته در گذشته برخی از گریدهای پیگمنت 57:1 حاوی مقادیری باریوم سولفات نیز بوده است.

پیگمنت قرمز 57:1 در انواع جوهر چاپ به کار گرفته می‌شود. اما نکته‌ای که وجود دارد بحث انبارداری جوهرهای ساخته‌شده با این پیگمنت است. در این حالت ویسکوزیته جوهر چاپ با ساختار قلیایی، در اثر انبارداری افزایش پیدا می‌کند. این اتفاق به دلیل آن است که برهمکنش بین پیگمنت و کاتیون بازی منجر به تبادل یون فلزی می‌شود. در چنین مواردی نیز پیگمنت قرمز 184 می‌تواند گزینه مناسبی برای جایگزینی با پیگمنت 57:1 باشد.

پیگمنت 57:1

صنعت پلاستیک و پیگمنت 57:1

امروزه معمولاً در قسمت‌هایی از صنعت پلاستیک شاهد خرید و فروش پیگمنت قرمز 57:1 هستیم که مقاومت نوری که خیلی اهمیت بالایی نداشته باشد. به عنوان مثل در کاربرد PVC نرم شده (plasticized PVC) ، با استفاده از پیگمنت 57:1 با غلظت 0.1 درصد ، درجه مقیاس نوری آبی ( blue scale )  عدد 2 خواهد بود و حتی با افزودن تیتان ( تیتانیوم دی اکسید ، TiO2) این عدد به بالاتر از 3 نمی‌رود. این امر نشان‌دهنده آن است که مقاومت نوری بالایی را نمی‌توان در این حالت انتظار داشت.  نکته جالب‌توجه دیگری که در مورد این پیگمنت وجود دارد آن است که خرید و فروش پیگمنت قرمز 57:1 در صنعت کابل‌های عایق نیز در جریان است که علت این امر خاصیت دی الکتریکی خوب این پیگمنت است.

پیگمنت 57:1 گرید پلاستیک تا دمای 250 درجه سانتی‌گراد را می‌تواند تحمل کند و به همین دلیل قابلیت استفاده در محصولات پلاستیکی ساخته‌شده از پلی اتین به ویژه از نوع سبکی خطی ( LDPE ) را دارد. البته باید توجه داشت که استفاده از این پیگمنت در محصولات LDPE کمی shrinkage محصول اکسترود شده نهایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اما در این کاربرد نیز باز مشکل مقاومت نوری پایین همچنان پا برجا خواهد بود. این پیگمنت همچنین برای رنگ‌آمیزی پلی استایرن، الیاف پلی پروپیلن و محصولاتی بر پایه فوم پلی یورتان نیز به کار می‌رود.

خرید و فروش پیگمنت قرمز 57:1 در صنایع

مقاومت نوری پایین پیگمنت 57:1 ، استفاده از آن را در صنعت پوشش‌های رنگی و امولسیون‌ها محدود کرده است. به همین دلیل شاهد آن هستیم که مصرف رنگدانه قرمز 57:1 در این صنعت به شدت پایین است، اگرچه گاهی شاهد استفاده از آن در رنگ‌های صنعتی هستیم. اما همچنان خرید و فروش پیگمنت قرمز 57:1 در صنعت چاپ و سپس صنعت پلاستیک داغ است. حتی امروزه از این پیگمنت در صنایع تولید مداد رنگی نیز استفاده می‌شود.

در صورت نیاز به خرید رنگدانه 57:1 به صورت خرده به صفحه فروشگاهی پیگمنت 57:1 مراجعه نمایید.

و جهت خرید عمده این پیگمنت با ما تماس بگیرید.

تهیه و تنظیم : تیم فنی نیاز شیمی

منبع:

W.Herbst , K.Hunger , Industrial organic pigments, Wiley-Vch, ۲۰۰۵