فروش پیگمنت نارنجی اسکارلت / قرمز ۱۰۴ / قرمز و نارنجی مولیبدات

پیگمنت نارنجی اسکارلت- پیگمنت قرمز 104 - پیگمنت نارنجی مولیبدات
محصولات

آشنایی با پیگمنت قرمز 104/ پیگمنت اسکارلت / پیگمنت نارنجی مولیبدات

پیگمنت قرمز مولیبدات  (نارنجی مولیبدات) با نام علمی (color index)  پیگمنت قرمز 104 ،  به طور کلی از کرومات سرب (PbCro4) همراه با حدود 15 درصد مولیبدات سرب (PbMoO4) تشکیل شده‌اند. محدوده رنگی این رنگدانه ها از نارنجی تیره تا قرمز مایل به نارنجی متغیر است. در مقایسه با پیگمنت های نارنجی کرومی ، پیگمنت نارنجی مولیبدات ( این پیگمنت به پیگمنت نارنجی اسکارلت نیز معروف است) ، از نظر شفافیت ، درخشندگی رنگ، پشت پوشی ، قدرت رنگ دهی و ثبات رنگی برتر هستند. البته امروزه پیگمنت نارنجی کرومی دیگر تولید نمی‌شوند و خرید و فروش پیگمنت نارنجی اسکارلت جایگزین آنها شده است. در صورتی که بخواهیم فام های نارنجی نزدیک به نارنجی کروم را داشته باشیم، می‌توان از مخلوط پیگمنت اسکارلت و پیگمنت زرد پرتقالی استفاده نمود. در این حالت محصول نهایی خواص و ویژگی‌های بهتری نسبت به حالتی که از پیگمنت نارنجی کروم به‌تنهایی استفاده شود، خواهد داشت.

فروش پیگمنت نارنجی اسکارلت

یکی از بزرگ‌ترین مزایای پیگمنت نارنجی مولیبدات (پیگمنت قرمز 104)، قابلیت اختلاط آن با پیگمنت های قرمز و قرمز خرمایی آلی است که طیفی وسیعی از رنگ‌های قرمز با پشت پوشی عالی و قیمت نسبتاً اقتصادی پدید می‌آورد. البته در این حالت ثبات رنگ به نوع پیگمنت قرمز آلی مورد استفاده وابسته است و بر حسب نوع قرمز مصرفی تغییر می‌کند. با توجه به این قابلیت، امروزه شاهد آن هستیم که خرید و فروش پیگمنت نارنجی اسکارلت همراه با پیگمنت های قرمز کوئین آکردون به طور گسترده‌ای در صنعت پوشش‌های خودرویی در جریان است.  

کاربرد پیگمنت نارنجی مولیبدات ( نارنجی اسکارلت/ قرمز 104)

امروزه پیگمنت قرمز 104 یا همان رنگدانه نارنجی اسکارلت بیشتر در صنایعی نظیر رنگ و پوشش، پوشش‌های کویل  و همچنین رنگ‌آمیزی پلاستیک‌ها نظیر پلی اتیلین، پلی استایرن و پلی استر استفاده می‌شود. نکته‌ای که در مورد پیگمنت قرمز مولیبدات وجود دارد این است که این پیگمنت مقاومت حرارتی خیلی بالایی ندارد. به همین دلیل هنگام استفاده از این پیگمنت برای کاربردهایی نظیر پوشش‌های کویل و یا پلاستیک‌ها باید از گریدهایی پایداری استفاده نمود که مقاومت حرارتی بالاتری داشته باشند. به عنوان مثال شرکت BASF یک نوع پیگمنت نارنجی مولیبدات کپسوله به نام sicomin Red K 3023 را تولید نموده است که در حالت شید کامل می‌تواند در پلاستیک پلی‌اتیلن سنگین تا دمای 260 درجه سانتی‌گراد و در حالت تینت شده با تیتان به نسبت 1 به 4، تا دمای 20 درجه سانتی‌گراد را تحمل نماید. همین امر موجب افزایش خرید و فروش پیگمنت نارنجی اسکارلت کپسوله شده در چنین صنایعی گشته است.

خواص پیگمنت قرمز 104

پیگمنت قرمز 104  یا همان پیگمنت نارنجی مولیبدات، قدرت پشت پوشی ، قدرت رنگ دهی، پخش شوندگی مناسب و مقاومت نوری و هوازدگی خیلی خوبی دارد. اگر این پیگمنت ها اصلاح و پایدار گردند، مقاومت خوبی نسبت به دما و سولفور دی‌اکسید از خود نشان می‌دهند. همانند پیگمنت های زرد کرومی، پیگمنت قرمز 104 ، می‌تواند در ترکیب با سایر پیگمنت های آلی قرمز مورد استفاده قرار گیرد تا در نتیجه بتوان طیف وسیعی از رنگ‌های قرمز را تولید نمود. این ترکیب پیگمنتی پایداری خوبی دارد. نکته مثبت این اختلاط آن است که خواص نوری و هوازدگی پیگمنت های آلی در ترکیب با پیگمنت نارنجی اسکارلت دستخوش تغییر منفی نمی‌شود.

پیگمنت نارنجی مولیبدات - پیگمنت قرمز 104

 

خرید و فروش پیگمنت نارنجی اسکارلت در ایران

از لحاظ قیمتی، پیگمنت قرمز مولیبدات نسبت به پیگمنت زرد لیمویی و زرد پرتقالی از قیمت بالاتری برخوردار است. خرید و فروش پیگمنت نارنجی اسکارلت معمولاً در قالب بسته‌بندی‌های 25 کیلوگرمی صورت می‌گیرد و برندهای مختلفی از این پیگمنت در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند.  برندهای مطرحی که در ایران هستند، اکثر آنها از مبدأ هند وارد کشور می‌شوند که دو تا از معروف‌ترین آنها کد S-41 از برند آناپام هند و دیگر کد 750 از برند وکسکو هند هستند. امروزه بیشترین سهم خرید و فروش پیگمنت نارنجی اسکارلت شامل این دو برند هندی می‌شود. خوشبختانه پیگمنت قرمز 104 هر دوی این برندها نیز از کیفیتی مطلوب برخوردار هستند.

در صورت نیاز به خرید رنگدانه قرمز 104 به صورت خرده به صفحه پیگمنت نارنجی اسکارلت  مراجعه نمایید.

و جهت خرید عمده این پیگمنت با ما تماس بگیرید.

تهیه و تنظیم : تیم فنی نیاز شیمی

  1. Xinhua Chen , coloring of plastics: fundamental-application –masterbatch, chemical
  2. استوار، شمس‌الدین (1389)، پیگمنت ویژگی‌ها، انتخاب و کاربرد، نشر انجمن خوردگی
  3. Gunter Buxbaum , Gerhard Pfaff , Industrial inorganic pigments, Wiley-Vch, ۲۰۰۵