مهندسی فروش پیگمنت سبز ۷

فروش پیگمنت سبز 7
محصولات

آشنایی با مهندسی فروش پیگمنت سبز 7

در میان پیگمنت های سبز آلی ، خانواده پیگمنت سبز فتالوسیانین مس جزو ترکیبات پایداری هستند که از کلره کردن پیگمنت های آبی فتالوسیناینی به دست می‌آیند. در این میان رنگدانه سبز 7، پرکاربردترین پیگمنت از این خانواده محسوب می‌شود. این پیگمنت ها در واقع از جایگزینی 16 اتم هیدروژن موجود در ساختار فتالوسیانین با عناصر هالوژن نظیر کلر و برم ، ساخته می‌شوند. اینکه در ساخت پیگمنت به چه میزان کلر یا برم وجود داشته باشد، مستقیماً روی شید رنگی نهایی و در نتیجه میزان خرید و فروش پیگمنت سبز 7 تأثیرگذار است. رنگدانه سبز 7 معمولاً از طریق جایگزینی کامل 14 الی 16 اتم هیدروژن با کلر ساخته می‌شود و شید رنگی آن سبز مایل به آبی است. 

 فروش پیگمنت سبز 7 - رنگدانه سبز 7 

خواص پیگمنت سبز 7

پیگمنت سبز فتالوسیانین مس دارای رنگ بسیار شفاف و درخشانی است. قدرت رنگی آن‌ بالا است و مادر رنگ آن‌ نیمه شفاف است. این پیگمنت ها در پوشش‌ها دچار پدیده رو آمدن نمی‌شوند و دارای ثبات حرارتی و مواد شیمیایی بالایی هستند. ثبات نوری این پیگمنت ها در حالت خالص و حتی در ترکیب با سایر پیگمنت ها بسیار بالا است و معمولاً در مقیاس آبی درجه آنها 8 است.

یکی از ایراداتی که خرید و فروش پیگمنت سبز 7  تحت تأثیر قرار می‌دهد، تمایل به ایجاد حالت برنزی شدن در زمان استفاده از این پیگمنت به طور خالص است. وجود این نقص هنگام فرمولاسیون و تعیین میزان پیگمنت فتالوسیانین سبز، باید در نظر گرفته شود. رنگدانه سبز 7 از پایداری کریستالی برخوردار است و معمولاً نسبت به پیگمنت های آبی فتالوسیانین مس ( که تجمعات پیگمنتی ایجاد نموده و باعث افزایش ویسکوزیته سیستم می‌شوند) مشکلات کمتری ایجاد می‌کنند.

به طور کلی از خانواده پیگمنت سبز فتالوسیانین مس برای ایجاد فام‌های سبز مایل به آبی تا سبز مایل به زرد می‌توان استفاده نمود. البته برای ایجاد رنگ سبز مایل به زرد باید از طریق جایگزینی اتم‌های برم ( به جای کلر) در مولکول فتالوسیانین اقدام نمود.

رنگدانه سبز 7 در مقایسه با پیگمنت های آبی خانواده فتالوسیانین مس از قدرت رنگ دهی پایین‌تری برخوردار است. به عنوان مثال اگر بخواهیم به  شید استاندارد در پلاستیک پلی‌اتیلن سنگین دست پیدا کنیم باید 1 درصد تیتانیوم در اکسید را با 0.2 درصد از رنگدانه سبز 7 ترکیب کنیم. این در حالی است که برای پیگمنت آبی 15:3 تنها به 0.1 درصد از این پیگمنت برای رسیدن به   از شید استاندارد نیاز داریم. همین امر باعث شده است که خرید و فروش پیگمنت سبز 7 در صنایعی نظیر جوهرهای چاپ کمتر باشد. این پیگمنت از نظر مقاومت نوری ، حرارتی، مقاومت حلالی و مقاومت هوازدگی از کیفیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل در بسیاری از صنایع قابل استفاده است.

 

پیگمنت سبز فتالوسیانین مس

کاربردهای رنگدانه سبز 7

کاربرد اصلی پیگمنت سبز فتالوسیانین مس در صنعت رنگ‌سازی است. این پیگمنت به پوشش دهی دوباره ( overcoating ) مقاومتی خوبی دارد و با توجه به خواص مقاومت نوری و حرارتی مناسبش، به راحتی در صنعت رنگ‌سازی قابل استفاده است. با توجه به خواص مقاومتی خوب رنگدانه سبز 7 ، از این پیگمنت در صنعت پلاستیک برای رنگ‌آمیزی انواع پلاستیک‌ها نظیر پلی الفین ها ، الیاف، پلاستیک‌های مهندسی و پلاستیک‌های خاص استفاده می‌شود.  در صنعت الیاف مصنوعی نیز به شکل وسیعی خرید و فروش پیگمنت سبز 7 در جریان است. از این رنگدانه برای رنگ‌آمیزی الیافی نظیر: پلی‌پروپیلن، پلی‌استر، آکریلیک ، نایلون، رایون و غیره استفاده می‌کنند.  منسوجات به دست آمده از این پیگمنت، خواص نوری خیلی خوبی را از خود نشان می‌دهند.

در صنعت جوهرهای چاپ نیز از رنگدانه سبز 7 به ویژه برای جوهرهای بسته‌بندی استفاده می‌کنند. اما برخی از فعالان این صنعت ترجیح می‌دهند که رنگ سبز موردنظرشان را از طریق ترکیب پیگمنت آبی فتالوسیانین با پیگمنت های زرد آلی بسازند. یکی از دلایل این امر آن است که قدرت رنگ دهی آبی های فتالوسیانین بیشتر از پیگمنت سبز فتالوسیانین مس است و با  یک مقدار پیگمنت کمتر می‌توان به شید سبز موردنظر دست یافت.

خرید و فروش پیگمنت سبز 7 در ایران

امروزه خرید و فروش پیگمنت سبز 7 هندی در ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به قیمت و کیفیت مناسب برندهای هندی، تقریباً تمامی پیگمنت های سبز موجود در ایران رنگدانه سبز 7 هندی هستند.  برخی از برندهای معروف هندی که امروزه در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل : پراساد ( Prasad) ، مقمانی ( Meghmani)، ویپول (vipul) و مالاک ( mallak)  می‌شوند. خرید و فروش پیگمنت سبز 7 معمولاً در بسته‌بندی‌های 25 کیلوگرمی صورت می‌پذیرد.

 

در صورت نیاز به خرید رنگدانه سبز 7 به صورت خرده به صفحه پیگمنت سبز 7  مراجعه نمایید.

و جهت خرید عمده این پیگمنت با ما تماس بگیرید.

تهیه و تنظیم : تیم فنی نیاز شیمی

 

  1. Xinhua Chen , coloring of plastics: fundamental-application –masterbatch, chemical
  2. استوار، شمس‌الدین (1389)، پیگمنت ویژگی‌ها، انتخاب و کاربرد، نشر انجمن خوردگی
  3. Herbst , K.Hunger , Industrial organic pigments, Wiley-Vch, ۲۰۰۵