مهندسی فروش پیگمنت صورتی ۱۲۲ ( پیگمنت قرمز ۱۲۲)

پیگمنت صورتی 122- پیگمنت قرمز 122
محصولات

آشنایی با بعد فنی و فروش پیگمنت صورتی 122 یا قرمز 122

 

نام شیمیایی پیگمنت صورتی 122 یا همان پیگمنت قرمز 122 ، 2و9 دی متیل کوئین آکریدون است. این پیگمنت از خانواده آکریدون ها محسوب می‌شود. رنگدانه صورتی 122 مقاومت خیلی عالی در برابر مهاجرت و حرارت از خود نشان می‌دهد. رنگدانه قرمز 122 یک قرمز متمایل به آبی است که در صنعت به عنوان پیگمنت صورتی شناخته می‌شود. کاربردهای اصلی این رنگدانه در صنایع رنگ‌سازی، جوهرهای چاپ و پلاستیک است و البته امروزه خرید و فروش پیگمنت صورتی 122 در صنایع فوم سازی ایران نیز جریان دارد.

از رنگدانه صورتی 122 در تولید رنگ‌های متالیک خودرویی نیز استفاده می‌شود. برای این منظور معمولاً از نمونه‌های شفاف این رنگدانه استفاده می‌شود.  البته باید توجه داشت در این گونه رنگ‌ها مشکلات جریان پذیری و ویسکوزیته به وجود می‌آید. با توجه فام و ساختار رنگدانه 122،  در تولید رنگ‌ها می‌توان از ترکیب آن با پیگمنت نارنجی اسکارلت استفاده نمود. معمولاً این ترکیب پیگمنتی از نظر نوری و هوازدگی مقاومت مناسبی دارد.

فروش پیگمنت صورتی 122

فروش پیگمنت صورتی 122 - پیگمنت قرمز 122

 

خواص پیگمنت صورتی 122

 

پیگمنت قرمز 122 پایداری خیلی خوبی در برابر حلال‌ها دارد که همین امر موجب می‌شود که رنگدانه این رنگدانه پایداری مناسبی در برابر پوشش دوباره در سیستم‌های کوره‌ای تا دمای 160 درجه سانتی‌گراد نیز داشته باشد. رنگدانه قرمز 122 در رنگ‌های ساختمانی بیرون از خانه نیز استفاده می‌شود که علت این امر مقاومت بالای نوری و هوازدگی این رنگدانه است. از این پیگمنت در پوشش‌های پودری نیز استفاده می‌کنند.

 

کاربردهای پیگمنت قرمز 122

 

رنگدانه صورتی 122 تا حد کمی اثر هسته‌زایی بر کریستال پلیمرهای پلی‌اتیلن سنگین دانسیته بالا (HDPE) دارد. به همین دلیل امروزه شاهد آن هستیم که خرید و فروش پیگمنت صورتی 122 در صنعت پلاستیک بیشتر معطوف به ساخت محصولات PVC یا پلی یورتانی ( نظیر فوم‌های پلی یورتان) است.  از این پیگمنت همچنین در تولید پلاستیک‌های مهندسی یا اسباب‌بازی‌های ساخته‌شده از پلی الفین ها نیز استفاده می‌شود. از رنگدانه قرمز 122 همچنین در روش رنگرزی پیش از ریسیدن الیاف ( spin dyeing) پلی‌استر و پلی‌پروپیلن استفاده می‌کنند. در روش رنگرزی الیاف پلی استر پیگمنت قرمز 122 می‌تواند بازه دمایی این فرایند را ( 280 درجه سانتی‌گراد به مدت 5 الی 6 ساعت ) را تحمل نماید. همین امر باعث می‌شود که این رنگدانه یکی از گزینه‌های مناسب برای این صنعت باشد. فروش پیگمنت صورتی 122

 

رنگدانه صورتی 122 - رنگدانه قرمز 122

 

رنگدانه صورتی 122 ( رنگدانه قرمز 122) در چاپ

 

پیگمنت قرمز 122 همانند سایر پیگمنت های کوئین آکریدون در جوهرهای چاپ با کیفیت نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. به کمک ترکیب رنگدانه قرمز 122 با پیگمنت بنفش 19 که آن نیز از خانواده کوئین آکریدون است، می‌توان رنگ ارغوانی استاندارد را برای جوهرهای چاپ بسته‌بندی تولید نمود. رنگدانه صورتی 122 در مرکب‌های چاپ ویژه ورق‌های لمینت شده پلاستیکی نیز استفاده می‌شود. این پیگمنت در برابر حلال‌هایی نظیر مونومر استایرن و استون مقاومت خوبی دارد. همین امر موجب شده است که از این پیگمنت در تولید ورق‌های پلی‌استری و همچنین رزین‌های ملامینی استفاده شود. مقاومت نوری چنین محصولاتی که با این پیگمنت تولیدشده‌اند درجه 8 از مقیاس آبی است.

 

خرید و فروش پیگمنت  صورتی 122

 

پیگمنت قرمز 122 جزو گران‌ترین پیگمنت های آلی در صنعت ایران محسوب می‌شود. با توجه به فام خاص و صورتی رنگی که دارد حتی با وجود این قیمت بالا، خرید و فروش پیگمنت صورتی 122 در برخی صنایع جریان دارد. رنگدانه صورتی 122 موجود در بازار معمولاً چینی یا هندی هستند و اکثراً در بسته‌بندی‌های 10 کیلویی عرضه  می‌شوند.

 

در صورت نیاز به خرید پیگمنت صورتی 122 به صورت خرده به صفحه پیگمنت قرمز 122  مراجعه نمایید.

و جهت خرید عمده این پیگمنت با ما تماس بگیرید.

تهیه و تنظیم : تیم فنی نیاز شیمی

 

منبع:

    1. Herbst , K.Hunger , Industrial organic pigments, Wiley-Vch, ۲۰۰۵