آشنایی با اصول فنی و فروش پیگمنت قرمز ۲۵۴

رنگدانه قرمز 254
محصولات

تحلیل فنی و فروش رنگدانه قرمز 254

رنگدانه قرمز 254 جزو خانواده پیگمنت Diketopyrrolo-pyrrole محسوب می‌شود که به اختصاراً به نام پیگمنت های DDP شناخته می‌شوند. در واقع خرید و فروش پیگمنت قرمز 254 به عنوان اولین عضو از خانواده DDP در بازار دنیا صورت پذیرفت. در آن زمان، این پیگمنت خواص خیلی خوبی از خود نشان داد که همین امر موجب شد که این ماده به سرعت به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب برای رنگ‌های صنعتی با کیفیت و به ویژه رنگ‌های خودرویی و تعمیراتی خودرویی انتخاب گردد.

آشنایی با پیگمنت های DDP

پیگمنت های DDP برای اولین بار در سال 1974 کشف شدند. این پیگمنت ها بر حسب نوع ساختاری که دارند می‌توانند ته رنگ‌هایی از زرد متمایل به قرمز تا بنفش متمایل به آبی ایجاد نمایند. این خانواده از پیگمنت ها مقاومت نوری، هوازدگی و خواص ضد مهاجرتی خیلی خوبی دارند.  نوع ساختار این پیگمنت ها به‌گونه‌ای است که می‌توان با کنترل اندازه ذرات پیگمنت حین تولید، پیگمنت هایی شفاف و پشت پوش تولید نمود. فروش پیگمنت قرمز 254

 

فروش پیگمنت قرمز 254

خواص پیگمنت قرمز 254

نمونه‌های تجاری رنگدانه قرمز 254 ته رنگ متوسطی (medium shade) از رنگ قرمز را دارند. این در حالی است که در حالت تینت شده با تیتان سفید، ته رنگ این پیگمنت قرمز متمایل به آبی خواهد بود.  قدرت پشت پوشی این رنگدانه بالا است و به همین دلیل از آن در تولید پوشش‌های خودرویی که باید عاری از سرب باشند، استفاده می‌شود. مقاومت این پیگمنت در برابر حلالی‌های آلی بسیار بالا است در نتیجه معمولاً نقص blooming  و bleeding پوشش‌های کوره‌ای برای این پیگمنت رخ نمی‌دهد.

مقاومت نوری رنگدانه قرمز 254 به حدی بالا است که در حالت شید کامل ،  عدد 8 را در مقیاس آبی از خود نشان می‌دهد. امروزه مقاومت نوری بالا و همچنین مقاومت هوازدگی بالای این پیگمنت، آن را تبدیل به یکی از گزینه‌های مطرح پوشش‌های خودرویی نموده است.

کاربردها

با توجه به قیمت گرانی که این پیگمنت دارد، معمولاً پیگمنت قرمز 254 در ترکیب با پیگمنت قرمز 170 استفاده می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر ذکرشده بود یکی از کاربردهای اصلی این پیگمنت صنعت رنگ‌سازی است. در کنار صنعت رنگ‌سازی امروزه شاهد خرید و فروش پیگمنت قرمز 254 در صنعت پلاستیک نیز هستیم.

گرید پلاستیک رنگدانه قرمز 254 مقاومت حرارتی خوبی دارد و در نتیجه می‌توانند دماهای بالای فرایندی تولید انواع پلاستیک‌ها را تحمل نماید. در حالت یک سوم عمق رنگی استاندارد (1/3 SD) در تولید پلی‌اتیلن سنگین ( HDPE) این پیگمنت می‌تواند تا دمای 300 درجه سانتی گراد را برای مدت 5 دقیقه تحمل نماید. فروش پیگمنت قرمز 254

البته باید توجه داشت که گریدی که در صنعت پلاستیک استفاده می‌شود کمی با گرید صنعت رنگ متفاوت است. برخی از گریدهای پلاستیک ته رنگ زردتری نسبت به گرید صنعت رنگ دارند و مقاومت حرارتی بالاتری از خود نشان می‌دهند. یک نکته دیگری که باید در صنعت پلاستیک به آن توجه داشت آن است که این پیگمنت کمی روی جمع شدگی ( shrinkage) پلیمر تأثیر می‌گذارد. ( عمق رنگی یک سوم رنگدانه قرمز 254 با استفاده از 1 درصد پیگمنت تیتان و 0.16 درصد پیگمنت قابل تهیه است)

این پیگمنت گرید شفاف نیز دارد که در حالت یک سوم عمق استاندارد رنگی، در مقیاس آبی عدد 7 الی 8 را نشان می‌دهد.

 

رنگدانه قرمز 254

خرید و فروش پیگمنت قرمز 254

به جرات می‌توان گفت که پس از پیگمنت قرمز 122، پیگمنت قرمز 254 گران‌ترین پیگمنت آلی قرمز موجود در بازار ایران است. خرید و فروش پیگمنت قرمز 254 در دو گرید رنگ و پلاستیک پشت پوش در ایران در جریان است. برخی از برندهای  موجود گرید عمومی برای این دو صنعت ارائه می‌دهند اما برندهایی نظیر هیوباخ آلمان نیز وجود دارند که دو گرید متفاوت از رنگدانه قرمز 254  برای صنایع رنگ و پلاستیک عرضه می‌کنند. گرید رنگ هیوباخ معمولاً با نام مونولایت ( monolite) و گرید پلاستیک آن با نام واینامون (vynamon) شناخته می‌شوند.  

در صورت نیاز به خرید رنگدانه آلی قرمز 254 به صورت خرده به صفحه فروشگاهی پیگمنت قرمز 254 مراجعه نمایید.

و جهت خرید عمده این پیگمنت با ما تماس بگیرید.

تهیه و تنظیم : تیم فنی نیاز شیمی

منبع:

  1. Herbst , K.Hunger , Industrial organic pigments, Wiley-Vch, ۲۰۰۵