اهمیت فروش پیگمنت زرد ۸۳ در ایران

زرد 83
محصولات

آشنایی با رنگدانه زرد 83

رنگدانه زرد 83 جزو پیگمنت های زرد آلی قوی و خاصی است که مقاومت خیلی بالایی دارد و به همین دلیل خرید و فروش پیگمنت زرد 83 در اکثر صنایع دنیا در جریان است. فام این پیگمنت زرد متمایل به قرمز است.

خواص فیزیکی و شیمیایی 

این پیگمنت مقاومت خوبی در برابر انواع حلال‌ها دارد، در نتیجه فرایند دوباره کریستالیزه شدن ( recrystallization) حتی برای گریدهای خیلی شفاف این پیگمنت، به ندرت رخ می‌دهد. رنگدانه زرد 83 مقاومت خیلی خوبی در برابر لاک‌های شفاف، فرایند استریلیزه و همچنین کلندرینگ ( calendring) دارد. همین خواص عالی دامنه خرید و فروش پیگمنت زرد 83 را در طیف وسیعی صنایع گسترش داده است.

 

فروش پیگمنت زرد 83

 

کاربردها

صنعت چاپ

رنگدانه زرد 83 در صنعت چاپ برای انواع روش‌های چاپ قابل مصرف است. البته نکته‌ای که وجود دارد آن است که پیگمنت مورداستفاده در صنعت جوهرهای چاپ باید شفاف و معمولاً رزین دار باشد. به کمک جوهرهای حاوی نوع شفاف از این پیگمنت می‌توان چاپ‌هایی روی فویل آلومینیوم انجام داد که ته رنگ و شید طلایی رنگی را ایجاد نماید. در ساخت مرکب‌های چاپ برای آنکه بتوان تمام شیدهای رنگی را ایجاد نمود، می‌توان این رنگدانه را با پیگمنت زرد 17 ( که ته رنگ سبزتری دارد) مخلوط نمود. با این کار علاوه بر داشتن ته رنگهای ( shade) متنوع، مقاومت نوری خوبی نیز به دست خواهد آمد. فروش پیگمنت زرد 83

صنعت پلاستیک

از بین رنگدانه های زرد آلی، رنگدانه زرد 83 یکی از گزینه‌های خیلی عالی جهت کاربرد در صنعت پلاستیک است که این امر ناشی از مقاومت‌های بالای این رنگدانه است. این رنگدانه مشکل مهاجرت در PVC های نرم را ندارد و نقص bleeding و blooming حتی در غلظت‌های پایین از این پیگمنت در این پلاستیک رخ نمی‌دهد. در حالت یک سوم عمق رنگی استاندارد ( 1/3SD) پلاستیک رنگ‌آمیزی شده با این پیگمنت مقاومت نوری با درجه مقیاس آبی 8 را در نور روز از خود نشان می‌دهد. این امر در حالت 1/25 SD عدد 7 خواهد بود که در این غلظت نیز عدد خیلی خوبی است ( توجه: برای آنکه بتوان پلی‌اتیلن سنگین با عمق رنگی استاندارد 1/3SD را تهیه نمود، از 1 درصد پیگمنت تیتانیوم دی‌اکسید و 0.08 درصد رنگدانه زرد 83 می‌توان استفاده نمود). از لحاظ مقاومت حرارتی نیز این پیگمنت قابلیت تحمل دمایی تا دمای 250 درجه سانتی گراد را دارد. فروش پیگمنت زرد 83

 

رنگدانه زرد 83

 

صنعت رنگ‌سازی

در این صنعت زرد 83 با دانه‌بندی ریز و شفاف برای رنگ‌های صنعتی و همچنین رنگ‌های شفاف و متالیک مورداستفاده قرار می‌گیرد. در حالت شید کامل این پیگمنت در مقیاس آبی درجه 6 الی 7 مقیاس آبی را از خود نشان می‌دهد. این پیگمنت گاهی هنگام استفاده در رنگسازی پس از قرار گرفتن در برابر نور خورشید کمی تیره می‌شود. از دیگر مزیت‌های این پیگمنت نیز می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر پوشش دوباره در رنگ‌های کوره‌ای اشاره نمود.

از رنگدانه زرد 83 در تولید رنگ‌های خودرویی و تعمیراتی خودرویی نیز استفاده می‌شود. البته باید توجه داشت که خرید و فروش پیگمنت زرد 83 در رنگ‌های خودرویی (OEM) معمولاً  گرید خیلی پشت پوش این رنگدانه را شامل می‌شود. این گرید جریان پذیری خوبی دارد و می‌توان با افزایش غلظت آن به پشت پوشی خوبی دست‌یافت. همچنین این گرید نسبت به گریدهای شفاف، مقاومت هوازدگی بالاتری دارد همین امر موجب می‌شود که بتوان از این گرید در انواع رنگ‌های صنعتی و خودرویی با کیفیت استفاده نمود.

خرید و فروش پیگمنت زرد 83 در ایران

تقریباً می‌توان گفت از میان پیگمنت های زرد آلی موجود در ایران، رنگدانه زرد 83 گران‌ترین پیگمنت زرد آلی موجود است. با توجه به کیفیت بالا و خواص ویژه این پیگمنت، خرید و فروش پیگمنت زرد 83 ( البته بیشتر از نوع پشت پوش آن) در صنایع رنگ و پلاستیک ایران در جریان است. این پیگمنت معمولاً در کیسه‌های 10 کیلوگرمی بسته‌بندی و عرضه می‌شوند و انواع موجود آن در بازار ایران معمولاً تولید کشور چین هستند.

در صورت نیاز به خرید پیگمنت زرد 83  به صورت خرده به صفحه رنگدانه زرد 83  مراجعه نمایید.

و جهت خرید عمده این پیگمنت با ما تماس بگیرید.

تهیه و تنظیم : تیم فنی نیاز شیمی

منبع:

  1. Herbst , K.Hunger , Industrial organic pigments, Wiley-Vch, ۲۰۰۵