خرید و فروش پیگمنت قرمز ۱۷۰

فروش پیگمنت قرمز 170 - رنگدانه قرمز 170

آشنایی با فروش پیگمنت قرمز 170

پیگمنت قرمز 170 یک پیگمنت آلی با کیفیت است که ته رنگی قرمز متوسطی دارد. در واقع می‌توان گفت که ته رنگ این پیگمنت متمایل به آبی رنگ است. این رنگدانه در سال 1960 تولید گردید و عملکرد عالی آن موجب شد که جزو پیگمنت های قرمز شناخته‌شده قرار گیرد. امروزه خرید و فروش پیگمنت قرمز 170 در دنیا در جریان است.

رنگدانه قرمز 170 جزو خانواده پیگمنت های Naphtol AS است. این پیگمنت به طور تجاری در دو نوع اصلاح‌شده کریستالی (crystal modification) تولید می‌شود. یکی از این حالات کریستالی محصولی شفاف (transparent) ایجاد می‌کند که ته رنگی آبی‌تر دارد. در حالت دوم اصلاح کریستالی، پیگمنتd پشت پوش تولید می‌شود.  

 

فروش پیگمنت قرمز 170

 

خواص پیگمنت قرمز 170

نوع پشت پوش این پیگمنت نسبت به نوع شفاف، مقاومت و پایداری بیشتری در برابر انواع عوامل (agents) دارد. این امر برای حلال‌ها نیز صادق است و نمونه پشت پوش تر کمی مقاومت بیشتری در برابر حلال‌ها دارد. البته این نکته حائز اهمیت است که حتی نمونه شفاف پیگمنت قرمز 170 با وجود آن که نسبت به نمونه پشت پوش مقاومت حلالی کمتری دارد اما همچنان در مقایسه با خیلی از پیگمنت های آلی مقاومت حلالی خیلی بالایی دارد. همین خواص بهتر نمونه پشت پوش می‌تواند یکی از دلایل خرید و فروش قرمز 170 پشت پوش در ایران باشد.

پیگمنت قرمز 170 مقاومت نوری خیلی خوبی دارد به طوری که در حالت شید کامل (full shade) نمونه شفاف آن مقاومت 6 و نمونه پشت پوش آن مقاومت 7 الی 8  بر حسب مقیاس آبی دارد. با وجود آنکه این پیگمنت خواص مقاومتی بالایی دارد همچنان از پیگمنت قرمز 254 در بحث هوازدگی و پوشش دوباره کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند اما با توجه به قیمت کمتری که دارد، از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر است. به همین دلیل در برخی کاربردهای کیفیت بالا که بحث قیمت نیز مهم باشد، خرید و فروش پیگمنت قرمز 170 بیشتر از رنگدانه قرمز 254 انجام می‌شود.

کاربردهای رنگدانه قرمز 170

با توجه به آنکه رنگدانه قرمز 170 خواص مقاومتی بالایی دارد، معمولاً از آن در تولید رنگ‌های صنعتی با کیفیت، رنگ‌های خودرویی و رنگ‌های تعمیرانی خودرویی استفاده می‌شود. این رنگدانه معمولاً مشکل رو آمدن (blooming) را در رنگ‌های کوره‌ای از خود نشان نمی‌دهد اما احتمال bleeding دارد. به طور کلی نمونه‌های پشت پوش پیگمنت قرمز 170 نسبت به نمونه‌های شفاف ، مقاومت بهتری در برابر پوشش دوباره از خود نشان می‌دهند.

با ترکیب رنگدانه قرمز 170 با پیگمنت نارنجی مولیبدات یا همان پیگمنت نارنجی اسکارلت ( جهت آشنایی با این پیگمنت مقاله آشنایی با پیگمنت قرمز ۱۰۴/ پیگمنت اسکارلت / پیگمنت نارنجی مولیبدات را مطالعه نمایید) می‌توان ته رنگ‌های قرمز خالص با پشت پوشی بالا را ایجاد نمود. اگر هم این پیگمنت را پیگمنت های خانواده کوئین آکردون ( quinacridone) مخلوط و استفاده کنیم، می‌توان ته رنگ‌های آبی‌ به دست آورد. یک نکته‌ای که برای بحث رنگ‌سازی در مورد این پیگمنت وجود دارد آن است که نمونه‌های پشت پوش این پیگمنت جریان پذیری خیلی خوبی دارند و به همین دلیل می‌توان با افزایش غلظت پیگمنت در رنگ، میزان پشت‌پوشی را افزایش داد بدون آنکه براقیت رنگ کاهش یاید.

 

رنگدانه قرمز 170

 

یکی دیگر از کاربردهای پیگمنت قرمز 170 صنعت مرکب است. نمونه شفاف این پیگمنت قدرت رنگ دهی بالایی دارد و در جوهرهای چاپ با کیفیت استفاده می‌شود. اما در ایران خرید و فروش پیگمنت قرمز 170 شفاف در صنعت مرکب درجریان نیست و در این صنعت از این پیگمنت استفاده نمی‌کنند.

از دیگر کاربردهای این پیگمنت صنعت پلاستیک به ویژه PVC است. این پیگمنت قدرت رنگ دهی خیلی خوبی دارد و از نظر حرارتی نیز دمای 220 الی 240 درجه سانتی‌گراد را می‌تواند به مدت یک دقیقه تحمل نماید. اما با این وجود خیلی از این پیگمنت در تولید پلی الفین های رنگی استفاده نمی‌شود و بیشتر مصرف آن در صنعت پلاستیک به PVC اختصاص دارد.

خرید و فروش پیگمنت قرمز 170

رنگدانه قرمز 170 جزو پیگمنت های آلی گران قیمت محسوب می‌شود. این پیگمنت مقاومت بالایی در برابر عوامل و شرایط مختلف دارد و به همین دلیل شاهد خرید و فروش پیگمنت قرمز 170 در مصارفی که کیفیت بالا اهمیت دارد، هستیم. این پیگمنت معمولاً در کیسه‌های 25 کیلوگرمی عرضه می‌شود و اکثر برندهای موجود از این کد در ایران چینی هستند.

 

در صورت نیاز به خرید رنگدانه قرمز ۱۰۴ به صورت خرده به صفحه پیگمنت قرمز 170 مراجعه نمایید.

و جهت خرید عمده این پیگمنت با ما تماس بگیرید.

تهیه و تنظیم : تیم فنی نیاز شیمی

منبع:

  1. Herbst , K.Hunger , Industrial organic pigments, Wiley-Vch, ۲۰۰۵